
Op vrijdag 15 maart wordt er op de scholen voor primair onderwijs en in andere onderwijssectoren, gestaakt.
Ook het team van Camelot heeft besloten vrijdag 15 maart 2019 te gaan staken om ons samen hard te kunnen gaan maken de regering in Den Haag er van te overtuigen dat echte structurele investeringen noodzakelijk zijn, willen we goed onderwijs voor de toekomst aan onze kinderen kunnen garanderen.
Tijdens de actieweek werd ouders gevraagd om een handtekening te zetten. Deze handtekeningen zijn verzameld en worden op 15 maart overhandigd aan de wethouder van onderwijs van de gemeente Uden, Gijs van Heeswijk.
Niet alleen OBS Camelot was vrijdag 15 maart aanwezig om de handtekening bij het gemeentehuis te overhandigen. Ook leerkrachten van OBS De Brinck waren aanwezig.
https://www.facebook.com/403508213105349/posts/1914940071962148/


De bekendmaking van de prins & prinses, een heuse carnavalsoptocht met blaaskapel en zelfs Prins Porcellus de 54e himself die de school met een bezoek komt vereren.
Op OBS De Cirkel weten ze wel hoe ze carnaval moeten vieren!
Meer informatie kunt u hier lezen.

Laten we op 15 maart SAAM* aandacht hebben voor onze sector en ons mooie vak! We hopen ieders stem te horen in het debat over onderwijs in Nederland.
Het gaat ons aan het hart dat met stakingen ook de kern van ons vak geraakt wordt, namelijk goed onderwijs voor alle kinderen. Weer staken betekent ook weer verlies van onderwijstijd. Staken of niet staken blijft een individuele afweging van collega’s. SAAM* staat achter alle professionals: leraren, (onderwijs)ondersteuners en schoolleiders en neemt werken in het onderwijs serieus. Het gaat per slot van rekening over goed onderwijs voor onze kinderen.
Principieel over doorbetalen
Staken doe je vanuit een overtuiging. Daartoe maak je een persoonlijke afweging. Je gaat STAAN voor jouw zaak, die van jouw beroepsgroep. Staken = niet werken = geen inkomen uit werk. Bij voorgaande acties deelden we dit principiële standpunt. We onderschreven (en nog steeds!) de inzet van de acties. We maakten in afstemming met andere besturen de keuze om niet door te betalen. Besturen om ons heen maakten destijds uiteindelijk, goed gemotiveerd, andere keuzes en besloten om toch door te betalen. SAAM* besloot hierbij aan te sluiten en dus door te betalen.
De afwegingen op dit moment
We zien dat besturen om ons heen teruggrijpen op het principiële standpunt. We begrijpen dit. We zien dat er een grote verdeeldheid is. Verdeeldheid over het moment van actievoeren, aangezien er nog onderhandeld wordt over de CAO. Verdeeldheid over de manier van actie voeren. Verdeeldheid over wel of niet doorbetalen tijdens het staken. Verdeeldheid tussen leraar-bond-schoolleider-bestuur. Het debat wordt er niet mooier op. Daar waar juist het SAMEN staan is wat de onderwijssector zo nodig heeft. Voor ons levert die verdeeldheid de vraag op: Aan wie willen wij ons nu primair verbinden? Hoe gaan wij staan voor verbondenheid en eenheid?
Toen gekozen, nu volharden: aansluiten bij onze sturingsfilosofie, bij SAAM*
We verbinden ons aan onze collega’s. SAAM* stelt onder andere: We bouwen aan onderwijs dat deugt. We werken op basis van respect en vertrouwen. We leren en werken in betekenisvolle verbinding met elkaar en met de werkelijkheid om ons heen.
Aan de inzet van de staking is niets veranderd. Met als nog groter urgentiepunt het lerarentekort waar we dagelijks intens mee geconfronteerd worden. Eerder weken we al af van ons principiële uitgangspunt. Toen gekozen, betekent voor ons nu ook volharden. SAAM* betaalt 15 maart de salarissen door. We steunen besturen die andere afwegingen maken. We distantiëren ons van eenieder die vanuit eigen overtuiging negatief roeptoetert over de ander (leraar, bestuur, bond, overheid). Dat past onze sector niet. We vertrouwen erop dat de keuze voor staken ook betekent jezelf laten zien en horen. 15 Maart doet ertoe!

Nicolaas – 45 ‘kunstmaatjes’ stonden maandagavond nerveus in de coulissen van theater De Lievekamp in Oss. Daar werd, voor een bomvolle zaal, de eindvoering van het project Kunstmaatjes 2.0 gehouden.
Aan de uitvoering deden 45 kinderen van de Nicolaasschool uit Oss en 45 deelnemers met een verstandelijke beperking mee. Zij lieten tijdens deze voorstelling zien hoe ze naar elkaar toe gegroeid zijn en wat ze samen hebben geleerd. Het thema van de voorstelling was ‘feest’ en dat werd het uiteindelijk ook in het Osse theater.
Binnen het project Kunstmaatjes 2.0 is er de afgelopen 7 weken, onder begeleiding van kunstdocenten en met hulp van vrijwilligers, begeleiders en leerkrachten, met elkaar samen gewerkt binnen vijf kunstdisciplines: theater, poëzie, dans, beeldende kunst en muziek. Idee achter het project is dat kinderen en mensen met een beperking gelijkwaardig samenwerken en er meer begrip voor elkaar ontstaat. Kunstmaatjes bestaat nu tien jaar. De afgelopen jaren konden steeds maar 14 duo’s meedoen. In de versie 2.0 is dat aantal fors uitgebreid.
bron: www.d-tv.nl